۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۳۱

تصادفات جاده‌ای خراسان شمالی در نوروز

کاهش ۱۸ درصدی شمار فوتی‌های حوادث جاده‌ای/ ۱۵۴ نفر مجروح شدند

کاهش ۱۸ درصدی شمار فوتی‌های حوادث جاده‌ای/ ۱۵۴ نفر مجروح شدند

بجنورد – با پایان یافتن تعطیلات نوروزی و اعلام آمار تصادفات در اجرای طرح نوروزی، خراسان شمالی با کاهش تصادفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بود.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: به رغم افزایش میزان سفرهای نوروزی در ایام تعطیلات امسال و به تبع آن افزایش تردد جاده ای در محورهای این استان، شمار کشته شدگان و مجروحان تصادفات جاده‌ای در خراسان شمالی کاهش چشمگیری داشت.

این کاهش علاوه بر تلاش دستگاه‌های مربوط از جمله پلیس راه، اداره کل راه و شهرسازی، حمل و نقل، جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی این استان، نشان می دهد که رانندگان امسال قوانین راهنمایی و رانندگی را بیش از گذشته رعایت کردند.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شمار کشته شدگان حوادث جاده‌ای خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

امسال به دلیل اصلاح و آشکارسازی نقاط حادثه ساز، ایمن سازی جاده‌ها، افزایش حضور پلیس در محورها و افزایش کنترل ترددهای جاده‌ای، روند تصادفات در سطح جاده‌های این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل روند کاهشی داشته است

سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار کرد: در اجرای طرح نوروزی امسال، خراسان‌شمالی شاهد کاهش ۱۸ درصدی متوفیات تصادفات در تعطیلات نوروزی بود.

وی تعداد تصادفات جاده‌ای امسال را ۹۹ فقره اعلام و اظهار کرد: در این تصادفات ۱۸ نفر کشته و ۱۵۴ نفر مجروح و روانه مراکز درمانی شدند.

حسین زاده شمار کشته شدگان حوادث جاده‌ای در مدت مشابه سال گذشته را ۲۲ نفر و تعداد مصدومان را ۱۷۰ نفر اعلام کرد.

به گفته وی همه ساله بیشترین تصادفات جاده‌ای در محور بجنورد به جنگل گلستان با بیشترین فوتی بود اما امسال خوشبختانه در این محور هیچ فوتی نداشتیم.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز امسال بیشترین حوادث رانندگی در محور اسفراین به سنخواست با هشت فقره فوتی رخ داده است.

حسین زاده افزود: تصادفات منجر به فوت در طرح نوروزی امسال ۱۸ درصد و تصادفات منجر به جرح ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی تعداد جانباختگان حوادث جاده‌ای در محورهای اصلی این استان را ۱۱ مورد و در محورهای فرعی هفت مورد عنوان کرد.

وی لغزندگی جاده‌ها به دلیل بارش باران و واژگونی خودروها به دلیل خستگی و خواب آلودگی را بیشترین عامل تصادفات در ایام نوروز امسال دانست.

به گفته رئیس پلیس راه استان، امسال به دلیل اصلاح و آشکارسازی نقاط حادثه ساز، ایمن سازی جاده‌ها، افزایش حضور پلیس در محورها و افزایش کنترل ترددهای جاده‌ای، روند تصادفات در جاده‌های این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل روند کاهشی داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی : در اجرای طرح نوروزی امسال، خراسان‌شمالی شاهد کاهش ۱۸ درصدی متوفیات تصادفات در تعطیلات نوروزی بود

وی تصریح کرد: طی این مدت فاروج به جنگل گلستان پرترددترین محور این استان بوده است.

آمار  فوت شدگان نیمه اول اردیبهشت ماه

به گزاش خبرنگار مهر، از آنجا که طبق تعاریف پزشکی قانونی، مصدومان تصادفات اگر تا مدت یکماه بعد از وقوع تصادف فوت ‌کنند، جزو آمار تصادفات محسوب می‌شوند، آمارهای اعلام شده از سوی پلیس راه استان آمار قطعی نیست.

پزشکی قانونی خراسان شمالی زمان اعلام آمار دقیق جانباختگان حوادث جاده ای را نیمه اول اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان، پنج هزار و ۶۳۱ کیلومتر راه ارتباطی اصلی و فرعی و ۲۱ گردنه خطرناک دارد.

بررسی مقایسه ای وضعیت تصادفات جاده ای در محورهای خراسان شمالی

شرح عناوین سال ۹۵ سال ۹۴
تعداد تصادفات ۹۹ ۹۵
تعداد کشته شدگان ۱۸ ۲۲
تعداد مجروحان ۱۵۴ ۱۷۰
محورهای پرحادثه محور اسفراین به سنخواست در خراسان شمالی
دلیل تصادفات لغزندگی جاده‌ها به دلیل بارش باران و واژگونی خودروها به دلیل خستگی و خواب آلودگی

 

این استان که یکی از استان‌های شمالی شرقی کشور محسوب می‌شود، در حد فاصل استان‌های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که چهار شهرستان این استان شامل شهرستان‌های مانه و سملقان، بجنورد، شیروان و فاروج در مسیر جاده اصلی و آسیایی و در مسیر تردد سالانه میلیون‌ها زائر و مسافر در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی قرار گرفته است.

کد خبر 3593552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha